neděle 3. srpna 2014

5 nejkrásnějších knižních obálek v mé knihovně

Jistě mi dáte většina z Vás za pravdu, že knižní obálka je pro čtenáře jeden z důležitých prvků při samotném výběru knihy. Stejně tak jistě mnozí z Vás už zakoupili knihu jen kvůli její krásné obálce, aniž byste vlastně věděli, jaký příběh v sobě kniha skrývá.

Ve své knihovně jsem vybrala celkem pět nejkrásnější knižních obálek podle mého gusta. Zároveň musím říct, že většina těchto knih byla opravdu dobrá i svým dějem, takže krásná knižní obálka jen podtrhuje celkový pocit a vztah k dané knize.

Stala se nějaká knižní obálka z mého výběru i pro Vás tou nejkrásnější?



Stín banyánu - Vaddey Ratnerová

Kniha Stín banyánu by byla v souboji nejkrásnějších knižních obálek na prvním místě. Knihu jsem si koupila právě na základě obálky, dokonce jsem ani nevěděla, o čem kniha je, protože anotace se skrývala uvnitř a všechny knihy byly zabalené ve fólii. Nelitovala jsem. Nevím, čím to je, ale celkový vzhled mě naprosto okouzlil.




Žítkovské bohyně - Kateřina Tučková

Žítkovské bohyně jsem si přečetla kvůli obsahu, musím ale říct, že si nedokážu k této knize představit lepší obálku. Obrázek naprosto vystihuje atmosféru knihy a především si cením celkové decentnosti, které se autor při tvoření obálky držel. 




Přátelství navzdory Hitlerovi - Judita Matyášová

Kniha Přátelství navzdory Hitlerovi, která se stala mou srdeční záležitostí. A to ji stále ještě nemám dočtenou, ale u této knihy není důvod pospíchat. Miluji staré fotografie, takže obálka naprosto splňuje mé požadavky. Navíc kombinace s jemně modrou barvou je naprosto skvělá. Celkový design této knihy je špičkový a to především i uvnitř, kde je mnoho fotografií.




Chuť soužení - Jude Morgan

Chuť soužení byla také jedna z knih, které jsem si v knihkupectví všimla právě díky knižní obálce. Když jsem si poté přečetla, že se jedná o životopisný román o sestrách Brontëových, nemohla jsem odolat. Stejně jako u Žítkovských bohyní i tato obálka vystihuje atmosféru celé knihy. Strom osamocený v zasněžené krajině a přesto nepůsobí zas tak ztraceně.




Terapie láskou - Matthew Quick

Knihu Terapii láskou jsem vybrala do mého seznamu kvůli její filmové obálce, která je pro mě zkrátka dokonalá. Ačkoliv moc nemusím kombinaci žluté a černé barvy, na knize mi perfektně sedí a černobílé fotografie obou herců jsem s radostí přivítala vzhledem k tomu, že se jedná o mé oblíbence.




Doufám, že se Vám článek líbil a budu ráda, když mi do komentářů napíše Vaše zážitky a zkušenosti s knižními obálkami. :-)

14 komentářů:

  1. Terapie laskou se mi libi, ostatni obalky urcite nejsou osklive, ale mame asi trosicku jiny vkus :) hezky clanek :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vybírala jsem pouze z knih, které mám doma, jistě jsem viděla spoustu krásnějších obálek. :-) Díky. :-)

      Vymazat
  2. Určitě Žítkovské bohyně, Chuť soužení a Terapie láskou, pokud mám vybrat jen tři :). Jinak se mi líbí všechny, je fakt těžké vybrat jednu. Když nám někdo vrátí Terapii láskou, nezařazuju ji přímo do regálu, ale postavím ji tak, abych se na ni mohla koukat :). Je fak, že se to povede málokdy, je pořád půjčená.
    Chuť soužení mám taky doma, a při koupi mě zaujala nejenom obsahem /moje oblíbené sestry Brontëovy/, ale právě designem obálky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem se i trefila do vkusu někomu jinému. :-) Já ty filmové obálky moc nemusím, ale tohle je opravdu má oblíbená knižní obálka, která se mi moc líbí. I knížka byla fajn. :-)

      Vymazat
  3. Dobrý nápad na článek. Mně se nejvíc asi líbí Člověk Gabriel, je to podobné tvé volbě č. 1. Jinak z tvého výběru Bohyně. Chuť soužení jsem nebyla schopná dočíst, strašně mě to nebavilo, takže to je mimo, ale ráda bych si přečetla ta Přátelství, hmmm, staré fotky mám taky ráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk Gabriel má opravdu krásnou obálku, kdyby byl v mé knihovně, možná by byl i na prvním místě. :-) Zrovna ta Chuť soužení mě bavila, i když to bylo hodně melancholické čtení.

      Vymazat
  4. Knížky podle obálky už nekupuju, dneska už jdu většinou najisto po tom, co jsem zjistila, že i knížka s překrásnou obálkou má super opravdu pouze tu obálku, obsah nestál vůbec za řeč. Většinou se mi nejvíc líbí minimalisticky vyvedené obálky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedělám to vždy, samozřejmě kupuji knížky podle toho, co si chci hlavně přečíst, ale občas nějakou takovou koupím jen podle obálky, ale je to opravdu jen zřídka. :-) Je jasné, že i krásná obálka může obsahovat nekvalitní dílo.

      Vymazat
  5. Skvělý výběr, až na Terapii láskou, ta je na můj vkus už moc přeplácaná. Jinak Stín banyánu je skvělý, akorát jsem ho chtěla pořád otírat, jak tam jsou takové ty tmavé fleky :) Chuť soužení a Přátelství mě zaujaly hodně! :) Jinak mně se ještě hodně líbí Člověk Gabriel :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě zaujaly. :-) Člověk Gabriel je opravdu pastva pro oči. :-)

      Vymazat
  6. Ty obálky vypadají všechny vážně moc hezky. =) Vybírání knížky podle obálky, to tak trochu znám, i když se aspoň snažím zajímat, o čem že ta knížka je... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však to já se taky zajímám. I kdyby byla obálka sebekrásnější a anotace knihy mi nic neříkající, knihu bych si nezakoupila. Stín banyánu byla výjimka. :-) Ale je pravda, že raději držím dobrou knihu v krásné obálce, než v nějaké nepovedené. :-)

      Vymazat
  7. Líbí se mi všechny obálky úplně stejně, ale kdybych měla vybrat jednu, tak asi Chuť soužení :-) Knihy (občas) vybírám podle obálek, ale snažím se to odnaučit, protože ne vždy, je pak kniha dobrá obsahově a naopak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je určitě pravda, také vybírám především podle obsahu, ale někdy mě obálka dokáže uhranout natolik, že si knihu musím koupit. :-)

      Vymazat