pátek 1. srpna 2014

Následujte své srdce: Zaměřte se sami na sebe

Kniha Následujte své srdce od Andrewa Matthewse by se mi asi nikdy nedostala do ruky, kdyby mi před měsícem nekontaktovalo vydavatelství Baroque Partners, které mi nabídlo knižní spolupráci. Jedná se o knihu, která se zaměřuje na osobní rozvoj jedince, ale i na jeho fungování ve společnosti. Andrew Matthews vám pomůže najít smysl ve svém životě i v práci. A opravdu vám pomůže. Jen musíte chtít vy sami.


Matthews nechodí kolem horké kaše


Vzhledem k tomu, že nemám žádnou zkušenost s podobnou knihou, která se přímo zaměřuje na osobní rozvoj jedince, byla jsem celkem zvědavá. Nikdo mi přece nemůže jen tak jednoduše v knize naservírovat, jak mám žít, abych byla šťastná, abych našla ten pravý smysl bytí. Jenomže Andrew Matthews vám to přesně tak naservíruje. Při celém čtení jsem si říkala, má pravdu a sakra, zase má pravdu. Nejkrásnější na celé této publikaci je, že vám jednoduchým způsobem shrne to, co vlastně v podvědomí víte, jen nejste schopni to prostě zkusit.

Následujte své srdce je čtivý, vtipný a trefný průvodce vaší změnou. Andrew Matthew vám nenasazuje růžové brýle, na rovinu vás postaví před hotovou věc. Srozumitelně vám v krátkých odstavcích vysvětlí problematiku dané oblasti, nechybí ani řada typických příkladů ze života, ve kterých se jistě každý najde. Celou publikací vás provází autorovi karikaturní obrázky, které ilustrují jednotlivé lekce. Lekcí je celkem deset a každá svým způsobem souvisí s každou. V každé lekci najdete malé shrnutí v oranžových tabulkách označené V oříšku a nechybí ani různé citáty.


Naučte se mít se rádi


Mně samotné kniha určitě něco přinesla. Při nejmenším mi alespoň připomněla, že život musíme přijímat pozitivně, nesmíme si stěžovat a nadávat, musíme udělat něco proto, aby se naše katastrofa neopakovala, musíme ji vidět jako šanci něco změnit. ,,Věci je třeba brát takové, jaké jsou." Nemá cenu se prát se životem. I já sama jsem musela častokrát dát autorovi za pravdu, že si nevymýšlí, že to opravdu takhle funguje. ,,Nadšení a energii pro další práci získáte až poté, co se do ní pustíte. Získáte ji jako výsledek vašeho snažení. Tajemství je vůbec zažít." A právě tuto myšlenku můžu z vlastní zkušenosti potvrdit.

K publikaci Následujte své srdce se jistě budu několikrát vracet. Obsahuje mnoho cenných rad, ale i postupů, jak být šťastnějším. Samozřejmě se to lehce píše, hůře realizuje, ale život není o tom, aby nám to ve všech směrech usnadnil. Je těžké mít rád sám sebe, je těžké se zaměřit na sebe sama, zapracovat na sobě. Ale jen tato cesta nás dovede k cíli. ,,Vaším posláním není změnit svět, máte za úkol změnit sami sebe."



Mé hodnocení:







Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baroque Parners (www.baroquepartners.cz).

2 komentáře:

  1. O knize jsem už slyšela, vypadá to zajímavě, praktické rady mám ráda, teoretizování moc ne. Ovšem ta obálka je strašná :-( Gratuluju ke spolupráci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím uznat, že i tady nějaké to teoretizování je, ale když už je, tak se autor vždycky odkazuje na nějaký příklad, což jsem ocenila. Obálka opravdu není nejlepší. A děkuji. :-)

      Vymazat