pátek 6. února 2015

O čem ženy mlčí: Povídkový soubor, který nenadchne, ale ani neurazí

Povídkový soubor O čem ženy mlčí od českých autorů mě zaujal nejen sestavou oblíbených spisovatelů, ale také názvem samotným. Tak o čem my ženy mlčíme? To by mě opravdu zajímalo!


Edice Česká povídka přináší osm povídek o skrytých tajemstvích, která v sobě ženy tiše nesou. Ženy mlčí před svými partnery i nejbližší rodinou. Osm příběhů postupně přináší Kateřina Tučková, Petr Šabach, Petra Soukupová, Jaroslav Rudiš, Josef Moník, Marek Epstein, Marek Šindelka a Irena Hejdová.


Tučková vede


Jsou autoři, kteří můžou psát na jakékoliv téma a vždy je to dobré. Mezi takové autory podle mého názoru patří Kateřina Tučková. Hned první povídka ve mně zanechala stopu, ačkoliv šlo o jednu z těch nejdrsnějších. Zároveň však nejpůsobivějších. Hlavní hrdinka Helena v sobě dusí smutnou minulost jejího těhotenství. Musí se smiřovat s tím, že dítě zplozené se společensky nepřijatelným mužem se v její rodině zkrátka neakceptuje.


To Petr Šabach se rozhodl, že čtenářům dokáže, že i muži mají, o čem mlčet. Přiznám se, že jsem byla ale trochu zklamaná, protože jsem čekala opravdu striktní se držení tématu. I hrdinka příběhu Petry Soukupové má své tajemství, které tají před svým mužem. Právě jede z nemocnice, kde se zdržela déle a nemocná rozhodně není, ale ani šťastná ne...

Zaujala mě i povídka Pařížský syndrom od Jaroslava Rudiše, která je psaná jako zpověď ženy ve formě dopisu. Dobrá zpráva od Marka Epsteina byla konečně nějakou další pozitivní povídkou. Příběh s nadhledem a sympatickými postavami mi na konci vykouzlil úsměv na tváři. Hotovu drbárnu najdete v povídce Ireny Hejdové. S kým asi to dítě Lucina má? To je případ pro místní babinec.


Závěrem


I z anotace knihy je jasné, že zde dominují dvě témata, a tím jsou těhotenství a partnerské vztahy. Ale to nikoho asi nepřekvapuje. Rychlý nástin některých příběhů vás možná tolik nenavnadil, přesto věřte, že povídky nejsou špatné. Pokud hledáte něco oddechového, co můžete číst po dlouhé odmlce, nebo co vás občas trochu přivede na jiné myšlenky, neváhejte sáhnout právě po nějakém povídkovém souboru. Pravdou je, že jsem čekala spíše humornější povídky, než dramatické okamžiky v životě žen, ale nakonec mi to ani tolik nevadilo.

Četli jste něco z edice Česká povídka?

Mé hodnocení:






Podrobnosti o knize:
O ČEM ŽENY MLČÍ
Marek Epstein, Irena Hejdová, Josef Moník, Jaroslav Rudiš, Petra Soukupová, Petr Šabach, Marek Šindelka a Kateřina Tučková
vydalo nakladatelství Listen
v roce 2013
vydání 1.
168 stran

2 komentáře:

  1. Povídky mi většinou nesednou, a mám obavy, že ani tady by to nebylo jiné. Ale moc pěkná recenze :) A hrozně se mi líbí i ty fotky - keramická panenka se k názvu knížky úžasně hodí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem v nich právě našla zalíbení: :-) Tentokrát to není tak úplně recenze, povídky se špatně recenzují a vždycky mi z toho vzejde strašně krátký článek. Ale děkuji za pochvalu. :-)

      Vymazat